måndag 5 november 2012

Hoppet Sviker Inte

Skidorna är beställda, jobbet fixat och kryckorna framplockade, igen.

För snart fyra år sedan skadade jag mitt knä för första gången i en skidolycka. Flera operationer och skador senare sitter jag här med ett, 14 månader gammalt, konstgjort korsband. Jag har under de senaste fyra åren slitit av mitt korsband, opererat bort 70% av min yttre menisk, ca 20% av den inre och varit stamkund hos sjukgymnasten.

Trots detta är tyvärr kryckorna idag lika närvarande som svullnaden och värken. Med mindre än en månad kvar till avresa kan jag inte vara annat än orolig över hur framtiden kommer te sig. Tanken är att jag i slutet av november ska sitta på ett plan ner till Val d'Isère i franska alperna. Där ska jag sedan spendera de fem kommande månaderna bland de snötäckta bergen.

Tanken på att jag inte skulle kunna få göra det jag drömt om i så många år får mig att må illa, men skadan sedan i fredags är ett faktum. Nu hoppas jag bara att turen ska vara på min sida och att vintern kommer bli exakt lika bra som jag spått den!

Tills vidare får jag kolla på sköna freeride-filmer. Den här kommer från Peak Performance hemsida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar